فراخوان بیستمین فرآیند انتخاب بنگاه‌های حامی حقوق مصرف‌کنندگان

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: از مهر ماه امسال فراخوان بیستمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به منظور دعوت از بنگاه های متقاضی دریافت گواهینامه/ تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، آغاز شده است.


مهد صنعت – مجید ارغنده پور افزود: بنگاه های اقتصادی می توانند با ثبت نام از طریق وبسایت اختصاصی دبیرخانه همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به نشانی http://www.esfand9th.ir متقاضی حضور در فرایند ارزیابی شوند.

وی ادامه داد: روز نهم اسفند به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تقویم رسمی کشور ثبت و طی ۱۹ دوره، بنگاه های اقتصادی برگزیده در حوزه رعایت حقوق مصرف کننده، معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان از آن ها تقدیر به عمل آمده است.

ارغنده پور گفت: امسال تلاش داریم تا بنگاههای اقتصادی و تولیدی را برای حضور فعالانه در این فرایند دعوت کنیم؛ به همین منظور تمهیداتی برای ثبت نام و حضور بنگاههای اقتصادی در این فرایند در نظر گرفته ایم.

وی اضافه کرد: در حوزه مصرف کنندگان ارزیابی های میدانی حاکی از رغبت مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدماتی که دارای تاییدیه از مراجع ذیصلاح نظارتی داخلی و بین المللی بوده و همزمان در مورد ارایه خدمات قبل، حین و پس از فروش پیشگام هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت افزود: در صورتی که کیفیت مناسب و استاندارد بودن محصولات و خدمات آنها برای جامعه مصرف کننده ملموس باشد حرکت به سمت تولید مشتری مدار با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت و انتخاب بنگاههای برتر در این حوزه، موجب بهبود مستمر ارتباط میان تولیدکنندگان و عموم مصرف کنندگان در جامعه خواهد شد.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تصریح کرد: این همایش در طول نوزده دوره فعالیت، توانسته است به عنوان آزمون معتبر و قابل قبول، جایگاه مناسبی را در بین بنگاه های اقتصادی پیدا کند و علی رغم داوطلبانه بودن حضور، به لحاظ اثربخشی آن نسبت به اولین دوره برگزاری همایش، تعداد شرکت های متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، از ۳۲ شرکت در سال ۱۳۸۰، به ۵۸۹ شرکت در سال ۱۳۹۸ رسیده که گویای رشد حدود ۱۸ برابری و تعداد شرکت های منتخب، از ۶ شرکت در سال ۱۳۸۰، به ۷۰ شرکت در سال ۱۳۹۸ رسیده که گویای رشد حدود ۱۲ برابری است.

وی گفت: شاخص های سنجش و ارزیابی بنگاه های متقاضی به منظور اعطای گواهینامه و تندیس، به صورت کلی شامل شاخص های: مالی و فروش، کیفیت، توزیع و خدمات قبل، حین و پس از فروش و اطلاع رسانی مناسب به مشتری و کسب رضایت مشتری می باشد.

ارغنده پورافزود: فرآیند ارزیابی بنگاه های اقتصادی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین نمایندگان دستگاهها و نهادهای ذیربط در حوزه کنترل و ارزیابی عملکرد بنگاههای اقتصادی از جمله: وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد ایران، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان برنامه و بودجه و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری اعطای گواهینامه و تندیس، انجام می شود.

برچسب ها
mahdsanat.ir/?p=45570 :لینک کوتاه  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن